دستگاه گیوتین در صنعت فرفورژه

هر آنچه که باید درباره انواع دستگاه گیوتین و کاربردهای آنها بدانید

کاربرد دستگاه گیوتین در صنایع مختلفی امروزه افزایش یافته است. انواع مختلف آن از جمله دستگاه های اتوماتیک گیوتین باعث شده تا در هزینه و زمان صرفه جویی شود. گیوتین ها به عنوان یک قیچی صنعتی عمل می کنند و برش هایی یکنواخت و منظم را ارائه می دهند. در این مقاله پژوهش  به انواع دستگاه گیوتین و کاربرد هر یک را بررسی کنیم.

کاربرد دستگاه گیوتین و معرفی انواع آن

دستگاه های گیوتین با توجه به نیاز صنایع ساخته و مورد استفاده قرار می گیرند. آنها با داشتن تیغه های بزرگ مانند یک قیچی عمل کرده و سرعت برش زدن را افزایش می دهند. برش منظم و یکدست کمک می کند تا میزان ضایعات کاهش یابد. دستگاه های گیوتین شامل انواع مختلفی از جمله: گیوتین هیدرولیکی، چوبی و مکانیکی می شوند. کاربرد دستگاه گیوتین در صنایع مختلف باعث شده تا هر یک از دستگاه های مطرح شده، ویژگی مخصوص به خود را داشته باشد تا بتوانید به نیازهای آن صنعت پاسخ دهد.

نحوه کارکرد دستگاه گیوتین

برای آنکه فرآیند برش کاری بدون خطا، آسیب به مواد و ایجاد ضایعات صورت گیرد، از دستگاه های گیوتین استفاده می کنند. این دستگاه از دو تیغه تشکیل شده است. یک تیغه بر روی فک ثابت قرار می گیرد و دیگری در جهت عمومی حرکت خواهد کرد. با پایین آمدن منظم تیغه متحرک، برش مواد انجام می شود. برای انجام برش دقیق و بدون زاویه، دستگاه دارای یک «کار گیر» است. وظیفه این بخش آن است که ورقه یا مواد را در جای خود محکم نگه دارد، تا برشی دقیق تر ایجاد شود.

دستگاه گیوتین دستی

گیوتین دستی شامل دو تیغه، لولا و بدنه ای مستحکم می شود. یکی از تیغه ها ثابت است و تیغه دوم به وسیله دست قابل کنترل خواهد بود. تیغه دوم بر روی اهرمی قرار گرفته است که فشار را از بالا بر مواد وارد می کند و باعث برش ورقه خواهد شد. در برخی از مدل ها نیز تیغه بالا به یک اهرم چرخشی متصل است و کاربر با چرخاندن آن می تواند برش را انجام دهد. اغلب در صنایع کوچک از این نوع دستگاه استفاده می کنند.

گیوتین هیدرولیکی

نوع هیدرولیکی یکی از به روزترین دستگاه های گیوتین موجود در بازار است. امروزه از این دستگاه در بسیاری از صنایع استفاده می کنند. برش مواد توسط نیروی هیدرولیکی انجام می شود. دستگاه های هیدرولیکی در ابعاد و اشکالی مختلفی تولید می شوند تا بتوانند پاسخگوی نیاز صنایع مختلف باشند. کاربرد دستگاه گیوتین هیدرولیکی بیشتر در صنایع تولید فلزات است. این دستگاه می تواند در روز مقادیر بالایی ورق ها و محصولات فلزی را برش بزنید و مقدار ضایعات را به حداقل برساند

دستگاه گیوتین هیدرولیگی این قابلیت را دارد که به کامپیوتر متصل شود و طبق یک برنامه منظم و هوشمند برش را انجام دهد. کنترل این نوع دستگاه راحت تر است و برش ها با سرعت و دقت بیشتری انجام می شوند. ارتباط با کامپیوتر کمک می کند تا در صورت نیاز، برش های ظریف نیز بدون مشکل انجام شوند.

 

IMG 20210712 222040 748

 

گیوتین های چوب

گیوتین چوب همان طور که از نامش پیداست، در صنایع چوب بیشترین کاربرد را دارد. این دستگاه قطعات چوبی را به طور منظم و تمیز برش می دهد تا هدر رفت مواد کاهش پیدا کند. این کار کمک می کند تا قطع درختان کاهش یابد و الوارهای چوبی به اندازه کافی برای صنایع تهیه شود. در زمان خرید دستگاه گیوتین چوب، حتما به ابعاد آن توجه کنید. ابعاد کوچک نمی توانند الوارهای بزرگ و سنگین را برش دهند و باید با توجه به نیاز خود، ابعاد مناسبی را انتخاب کنید.

 کاربرد دستگاه گیوتین مکانیکی

دستگاه گیوتین مکانیکی نیز دارای نگهدارنده است. ورق های فولادی را می توان به راحتی با این دستگاه برش داد. نحوه کارکرد این دستگاه به این صورت است که پس از روشن شدن دستگاه و به کار افتادن الکتروموتور، ورق های فلزی درون دستگاه قرار می گیرند. یک ناظر با فشار آوردن بر پدال کلاچ دستگاه، کار را آغاز می کند. نیروی الکتروموتور باعث ایجاد حرکت دورانی و حرکت تیغه های برش می شود. تیغه به طور منظم در فواصل دلخواه پایین می اید و برش را انجام می دهد.

گیوتین یکی از ابزار مهم در صنایع مختلفی است. این دستگاه با برش های دقیق کمک می کند تا سرعت انجام پروژه ها افزایش پیدا کند. در این مقاله به انواع گیوتین اشاره کردیم؛ هر یک از گیوتین های معرفی شده می توانند در صنایع مختلف به کار گرفته شوند. صنایع چوب و فلزات بیشترین بهره ممکن را از قیچی گیوتین می برند، چرا که این دستگاه ضایعات را کاهش و سرعت انجام کار را افزایش می دهد

دستگاه های گیوتین و برش لیزر این امکان را به مجموعه صنایع فلزی یاور داده است که بدون هیچ محدودیتی تولید و تمامی سفارشات را به نحو احسنت تولید و اجرا کند

1 1

 

18 % تخفیف
تخفیف های ویژه امروز
850,000 تومان
20 % تخفیف
تخفیف های ویژه امروز
تخفیف های ویژه امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در هنر فرفورژه هیچ محدودیتی وجود ندارد

×

چطور میتوانم به شما کمک کنم ؟

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟