انواع ورق فلزی در صنعت و کاربرد آن

انواع ورق فلزی در صنعت و کاربرد آن

 

کاربرد انواع ورق فلزی در صنعت :

یکی از از کاربرد انواع ورق فلزی در صنعت در صنایع خودروسازی می باشد. که در این صنعت از ورق های فلزی سیاه استفاده می شود. ورق های استیل را در صنایع کشتی سازی، نماهای ساختمانی و … به کار می برند. در مناطق مرطوب و مناطقی که ورق ها در معرض خوردگی قرار دارند. از ورق های گالوانیزه استفاده می کنند. یکی دیگر از کاربرد‌انواع‌ورق فلزی‌در صنعت در صنایع تولید لوازم خانگی می باشد. معمولا از ورق های رنگی برای بدنه یخچال ها، آبگرمکن، ماشین لباس شویی، اجاق گاز و… استفاده می کنند. ساخت کانتینرها، بدنه کامپیوترها، تجهیزات اداری، تولید مخازن گاز، تولید لوله و پروفیل، ساخت انواع لوله های انتقال آب. لوله های انتقال نفت و گاز و … از کاربرد انواع ورق فلزی در صنعت می باشد.

ورق کرکره و کاربرد آن در صنعت :

در صورتی که ورق گالوانیزه یا اوراق رنگی را به حالت فورمینگ شده تبدیل کنیم، ورق کرکره ای خواهیم داشت. این نوع ورق در رنگ ها و طرح های گوناگون در صنعت امروزی بسیار کاربرد دارد. از اولین طرح های ورق کرکره می توان به ورق کرکره سینوسی اشاره کرد که در بازار عرضه می شود. برای پوشش دهی سقف های شیروانی ها از اوراق کرکره موجی استفاده می شود. که در ساخت آن از مصالح متفاوتی استفاده می شود.

ورق گالوانیزه موج دار پس از پیشرفت فناوری و فراگیر شدن در ایران ابتدا در خانه های اقشار پر درآمد مورد استفاده قرار می گرفت. اما در گذر زمان و رایج شدن استفاده از دستگاه های خم و شکل دادن اوراق آهنی به شکل های مواج به طرز فراگیری در صنعت ایران رواج پیدا کرد. علت رنگ کردن ورق های گالوانیزه بالابردن سطح استقامت و کارایی بوده که ضمنا زیبایی خاصی به آن ها می بخشد. در نتیجه برای استفاده در سقف خانه ها در برابر پوسیدگی و تلفات فیزیکی به کار می روند.

IMG ۲۰۲۳۱۰۰۱ ۱۱۰۰۴۸

درب فرفورژه با پشت ورق صنایع فلزی یاور متال

ورق آلوزینک :

این ورق از جنس فولاد است که با روکش آلمینیوم پوشیده شده است. این پوشش آلمینیومی برای جلوگیری از زنگ زدگی و اکسیده شدن ورق است. با استفاده کردن این ورق عمر ساندویچ پانل ها بیشتر می شود. از مزیت های ورق آلوزینک می توان به این اشاره کرد که این اوراق نسبت به آلمینیوم و گالوانیزه جایگزین مناسب تری برای استفاده در ساختمان هایی که در شرایط جوی مرطوب ساخته شده اند هستند. در کل ورق آلوزینک عمر بیشتر و استقامت بالاتری نسبت به ورق گالوانیزه دارد

 

18 % تخفیف
تخفیف های ویژه امروز
850,000 تومان
20 % تخفیف
تخفیف های ویژه امروز
تخفیف های ویژه امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در هنر فرفورژه هیچ محدودیتی وجود ندارد

×

چطور میتوانم به شما کمک کنم ؟

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟