۱-درب فرفورژه ترکیب هنر و صنعت برای ساخت درب آهنی لوکس با زیبایی خیره کننده

درب فرفورژه ترکیب هنر و صنعت

درب فرفورژه : یکی از مهم‌ترین قسمت‌های ساختمان که نقش مؤثری در به نمایش گذاشتن نمای ساختمان ایفا می‌کند و ممکن است توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کند درب حیاط و یا پارکینگ و پنجره های ساختمان است.

این قسمت از ساختمان آن‌قدر مهم است که ما حتی برای دادن آدرس دقیق محل سکونت خود گاهی اوقات به آن اشاره می‌کنیم زیرا درب ورودی ساختمان اولین قسمت به نمایش گذاشته‌شده از ساختمان است که توجه افراد را به خود جلب می‌کند و همیشه در ذهن افراد باقی می‌ماند.

حال یک سوال باقی میماند , تفاوت قیمت یک درب آهنی ساده با قیمت درب فرفورژه لوکس چقدر میباشد ؟

این سوال از این جهت حائز اهمیت است که درب و پنجره های ساختمان نقش بسیار زیادی در زیبایی نمای ساختمان شما دارند .به جرات میتوان گفت که اختلاف قیمت یک درب آهنی ساده با یک درب فرفورژه لوکس رقم بسیار کمی میباشد و در مقایسه با قیمت ساختمان و هزینه های تمام شده ساخت اختلاف قیمت درب آهنی ساده با قیمت درب فرفورژه لوکس بسیار بسیار ناچیز بوده و اصلا به حساب نخواهد آمد.

از طرفی هم تاثیر زیبایی درب ساختمان در نما بسیار بسیار زیاد میباشد و یکی از اصلی ترین شاخصه های زیبایی در نما میباشد که در همان ابتدا توجه هر بیننده ای اعم از خریدار یا مستاجر را بخود جلب خواهد نمود .

انواع درب فرفورژه :

درب فرفورژه ساده  – درب فرفورژه باغ – درب فرفورژه جدید – درب فرفورژه پارکینگ

آیا میتوانید خودتان را جای خریدار ساختمان تصور کنید و به این فکر کنید که وقتی یک نفر بعنوان خریدار به یک ساختمان از بیرون نگاه میکند اولین چیزی که توجه او را جلب میکند چیست ؟ بله , نمای ساختمان که قسمت اعظم آن درب ورودی و پنجره ها میباشد .

حال اگر ببینید که سازنده از درب و پنجره های بسیار معمولی و ساده آهنگری استفاده نموده و حاضر نشده اختلاف قیمت ناچیز بین درب آهنی ساده و قیمت درب فرفورژه را بپردازد , چه تصوری در مورد سازنده در ذهن شما ایجاد خواهد شد؟

در آن لحظه حتما به این موضوع فکر میکنید که وقتی یک سازنده حاضر نشده برای زیبایی نما از درب و پنجره های لوکس و زیبا استفاده کند و حاضر نشده این تفاوت قیمت کم را بپردازد پس آیا در استفاده از مصالح سازه ای و اصلی ساختمان نیز همین خساست را داشته و از مصالح ارزان استفاده نموده ؟

البته این حقیقت وجود دارد که وقتی کسی حاضر نشده برای زیبایی ساختمان تفاوت قیمت درب و پنجره لوکس و درب آهنی ساده را بپردازد پس داخل ساختمان نیز هزینه ننموده است و به احتمال زیاد از مصالح ارزان قیمت استفاده نموه است

درب و پنجره های ساختمان مثل کت و شلوار برای انسان میباشند.

درب‌های حیاط که معمولاً از فلزاتی نظیر آهن ساخته می‌شدند، درگذشته بسیار محدود بوده و اغلب درب‌ها دارای طرح‌های ساده و تکراری بودند.

برای خرید این درب‌ها بعد از مراجعه به کارگاه‌های درب و پنجره سازی می‌توانستید از بین مدل‌های محدود موجود در کارگاه، مدلی را برای خرید انتخاب کنید.

photo ۲۰۱۷ ۱۰ ۱۴ ۱۴ ۲۲ ۰۰

 

قیمت درب آهنی ساده با توجه به مدلی که انتخاب می‌شد و میزان آهن بکار رفته در ساخت آن متفاوت بود.

با توجه به اینکه در این کارگاه‌ها اغلب درب‌های از پیش‌ساخته شده وجود نداشت و فقط چند عدد جهت نمونه ارائه می‌شد لذا بعد از انتخاب مدل موردنظر باید ابعاد درب ورودی حیاط را اندازه‌گیری کرده و آن را در اختیار کارگاه درب سازی قرار می‌دادیم تا درب به‌صورت سفارشی ساخته شود.

این پروسه بسیار زمان‌بر بوده و معمولاً چند هفته به طول می­انجامید. از طرفی بعد از ساخت نیز ممکن بود با مشکلاتی نظیر دقیق نبودن ابعاد درب، گونیا نبودن و یا رگلاژ نبودن درب مواجه شده و در بهترین وضعیت با کار گذاشتن درب بدون وجود این مشکلات، قطعاً درب نیاز به رنگ‌آمیزی داشت.

رنگ‌آمیزی این درب‌ها اغلب توسط نقاش و به‌صورت دستی یا پیستوله­ای انجام می‌شد که ممکن بود به‌صورت غیریکنواخت رنگ‌آمیزی شود و زیبایی درب را تحت تأثیر قرار دهد.

اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی درب‌های پیش‌ساخته‌ای با نام‌های درب حیاط فرفورژه، درب فرفورژه باغ و یا درب فرفورژه ساده وارد بازار شدند.

این نمونه از درب‌ها توسط دستگاه‌های پیشرفته و به‌صورت مهندسی ساخته‌شده و سپس در سالن‌های رنگ‌آمیزی به روش کوره‌ای رنگ‌آمیزی می‌شوند لذا ماندگاری رنگ‌های آن در برابر سرما و گرما بیشتر بوده و نیازی نیست که مثل درب‌های قدیمی هر دو سه سال رنگ‌آمیزی شوند.

 

چگونه ایمنی درب ورودی فرفورژه جدید را بسنجیم؟

photo11

 

فرقی نمی‌کند که درب برای حیاط یا ورودی ساختمان استفاده شود درهرصورت یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب درب، امنیت آن است.

لذا باید بدانیم که درب‌های ورودی را با چه معیاری بسنجیم تا امنیت کافی را برای ساختمان ما فراهم سازد. برای سنجیدن میزان ایمنی درب فرفورژه باغ یا ساختمان خود می‌توانید موارد زیر را موردتوجه قرار دهید:

  1. جنس درب اولین موضوع در ایمنی آن است که نقش مؤثری در دوام و ماندگاری آن نیز ایفا می‌کند بنابراین باید از کیفیت ماده و متریال بکار رفته در درب اطمینان حاصل شود.
  2. دومین مورد در سنجش امنیت درب نحوه‌ی ساخت و تولید آن است که به چه روشی و توسط چه کسانی ساخته‌شده است. درب‌های ساخته‌شده با تکنولوژی‌های پیشرفته امروزی و توسط افراد باتجربه اغلب از ایمنی بیشتری برخوردارند.
  3. زمان سنجش امنیت درب علاوه بر جنس آن باید به سایر اجزای درب مثل قاب، یراق‌آلات، قفل و گاهی اوقات شیشه‌ی بکار رفته در آن دقت کنید و میزان ایمنی آن بخش‌ها را نیز موردبررسی قرار دهید.
  4. ارائه ضمانت‌نامه از جانب سازنده یکی از اصلی‌ترین نکات در سنجش ایمنی درب است.

 

photo2

18 % تخفیف
تخفیف های ویژه امروز
850,000 تومان
20 % تخفیف
تخفیف های ویژه امروز
تخفیف های ویژه امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در هنر فرفورژه هیچ محدودیتی وجود ندارد

×

چطور میتوانم به شما کمک کنم ؟

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟