حفاظ پنجره فرفورژه؛ نگهبان ایمن و زیبای خانه شما

حفاظ پنجره فرفورژه؛ نگهبان ایمن برای خانه شما

 

2 14

حفاظ پنجره فرفورژه؛ یکی از محبوب ترین انواع حفاظ است.

تنوع مدل‌ها و مقاومت بالا در کنار قیمت بسیار مناسب باعث شده تا هر روز بر محبوبیت و میزان استفاده از این نوع حفاظ پنجره افزوده شود. در این مطلب می‌خواهیم همه چیز را در مورد این نوع حفاظ بگوییم.

3 12

گل‌نرده کاربردهای گسترده‌ای دارد و استفاده از آن محدود به حفاظ پنجره نیست. یکی دیگر از کاربردهای آن استفاده به عنوان نرده راه پله است. همچنین در گذشته از این طرح به عنوان نرده حفاظ دیوار هم استفاده می‌شد ولی امروزه استفاده چندانی در این زمینه ندارد.

3 10

 

انواع نرده‌های فرفورژه:

شکل ظاهری: نرده‌های گل‌نرده را بر اساس معیارهای متفاوتی می‌توان دسته‌بندی کرد. مثلاً از نظر ظاهر، بی‌نهایت مدل نرده فرفورژه وجود دارد. مدل‌های برمودائی، کافه‌ای و جالیزی از جمله انواع حفاظ پنجره فرفورژه است.

نحوه ساخت: یکی از روش‌های تقسیم‌بندی فرفورژه بر اساس نحوه ساخت آن است. فرفورژه‌ها به دو صورت ساخته می‌شوند:

فروفورژه صنعتی: این نوع گل‌نرده توسط کارخانه‌ تولید‌ می‌شود.

فرفورژه صنفی: گل‌نرده صنفی معمولا توسط خود جوشکار و آهنگر و در کارگاه‌ها تولید می‌‌شود.

هیچ یک از این دو نوع فرفورژه برتری خاصی نسبت به دیگری ندارد و هر دو این انواع می‌تواند در پنجره ساختمان مورد استفاده قرار گیرد. اما اگر مدل خاصی مدنظر شما باشد که در نمونه‌های ساخته شده نیست، مجبورید سفارش ساخت آن را بدهید که قطعا فرفورژه صنفی راهکار آن است.

تاریخچه حفاظ فرفورژه در ایران

ساخت سازه فلزی در جلوی پنجره‌ها از دوره قاجاریه وارد معماری شهری ایران شد. طرح این حفاظ‌ها که به صورت ترکیبی از چند میله نازک بود که شکلی شبیه حرف اس انگیلسی را داشتند. در دو سر این میله‌ها طرحی پیچ‌خورده شبیه حلزون اجرا می‌شد تا دو سر این حروف شبیه یکدیگر شود.

این نرده‌ها در واقع همان حفاظ پنجره فرفورژه بودند که در معماری اروپا برای ساخت نرده و حفاظ پله به کار می‌رفتند که همراه با نفوذ فرهنگ غرب به ایران (در دوره قاجاریه) وارد کشور شدند و بر روی پنجره‌های ایرانی جا خوش کردند.

photo43

قیمت حفاظ پنجره فرفورژه

قیمت حفاظ گل نرده تحت تاثیر عوامل مختلفی است. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تراکم طرح: هرچه طرح حفاظ متراکم‌تر و تیغه‌های مختلف به هم نزدیک‌تر باشد، مواد اولیه بیشتری برای ساخت حفاظ به کار خواهد رفت، از این‌رو قیمت حفاظ بالاتر خواهد رفت.

اندازه حفاظ: حفاظ‌های بزرگ که طول و عرض بیشتری دارند، قیمت بالاتری هم نسبت به حفاظ پنجره‌های کوچک دارند.

بهترین حفاظ پنجره فرفورژه

در صورتی که به دنبال بهترین انتخاب برای خرید نرده پنجره فرفورژه هستید، لازم است به موارد زیر توجه کنید:

جنس حفاظ: جنس مواد مورد استفاده در حفاظ می‌بایست از فولاد درجه یک و نو باشد. استفاده از آهن‌آلات دست دوم و اسقاط‌شده قطعا به امنیت حفاظ ضربه خواهد شد.

هماهنگی با دیگر بخش‌های خانه: حفاظی را انتخاب کنید که با بقیه اجزای ساختمان شما هماهنگ باشد. مثلا اگر نرده‌های راه‌پله هم فرفورژه هستند سعی کنید از همان طرح یا طرحی شبیه آن برای حفاظ پنجره استفاده کنید.

نصب صحیح: خرید حفاظ از فروشندگان معتبر این مزیت را دارد که برای نصب هم خیال شما راحت است. نصب درست و محکم حفاظ فرفورژه به همان اندازه کیفیت ساخت، برای امنیت خانه لازم و ضروری است.

photo40 1

خرید حفاظ فرفورژه:

قبل از خرید حفاظ فرفورژه بهتر است یه سر به نمونه کارها و قیمت های مابزنید ،صنایع فلزی یاور باافتخار درخدمت شماست.

 

18 % تخفیف
تخفیف های ویژه امروز
850,000 تومان
20 % تخفیف
تخفیف های ویژه امروز
تخفیف های ویژه امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در هنر فرفورژه هیچ محدودیتی وجود ندارد

×

چطور میتوانم به شما کمک کنم ؟

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟