آموزش رنگ‌ آمیزی نرده راه پله فرفروژه

آموزش رنگ‌ آمیزی نرده راه پله فرفروژه

گاهی تغییرات جزئی در ظاهر منزل باعث زیبایی بیشتر آن خواهد شد. روش‌های مختلفی برای ایجاد تغییرات در قسمت‌های مختلف منزل وجود دارد. یکی از این روش‌ها، رنگ‌‌آمیزی نرده راه‌پله‌ها است. در ساختمان‌ها یکی از قسمت‌هایی که توجه زیادی را جلب می‌کنند، پله‌ها هستند. زیبایی ظاهری پله‌ها باعث تغییر چشمگیر محیط داخلی خانه می‌شود. رنگ‌آمیزی نرده راه پله فرفروژه یکی از روش‌های مناسب برای ایجاد تغییرات در منزل است. در ادامه این مقاله قرار است درباره نقاشی نرده راه‌پله فرفورژه صحبت کنیم و ویژگی‌های مختلف آن و نحوه رنگ‌آمیزی آن را مورد بررسی قرار دهیم.

نرده راه‌پله فرفورژه

نرده راه‌پله فرفورژه در اکثر ساختمان‌ها قابل اجرا است و دارای طرح‌های مختلف است و نشان‌دهنده سبک کلاسیک و سنتی در منزل است. طرح نرده فرفورژه معمولاً به شکل گل‌های اسلیمی، میله‌ای، گل نرده، لوله‌ای و… است. از نرده فرفورژه می‌توان برای طراحی راه‌پله‌های داخل و بیرون ساختمان‌ها استفاده کرد. زیبایی این نوع نرده‌ها بسیار زیاد است و معمولاً در ابعاد، طرح، رنگ‌های متنوع و گوناگون می‌توان آن را اجرا کرد.

IMG 20230115 WA0023

نقاشی نرده راه‌پله فرفورژه

امروزه صنعت ساخت‌و‌ساز، یکی از مهم‌ترین سازه‌های آهنی نرده‌ها هستند. نرده‌های فرفورژه راه‌پله طرفداران بسیار زیادی دارند. به دلیل مدل‌های زیبا و طرح‌های متنوع این نرده‌ها، ساختار منزل شما زیبایی بیشتری خواهد داشت‌. نرده‌های فرفورژه یکی از ابزار‌های تزیینی راه‌پله‌ها به شمار ‌می‌روند.

رنگ‌‌آمیزی این نرده‌ها و نحوه هماهنگی رنگ‌ها با توجه به دکوراسیون ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد. وجود طرح‌های مختلف بر روی فرفورژه‌ها، باعث دشواری رنگ‌آمیزی و نقاشی آن‌ها می‌شود. اجرای این نوع نرده‌ها در فضاهای مدرن و ساده بسیار کمتر از خانه‌های سنتی است.

رنگ‌ آمیزی نرده راه پله فرفورژه اهمیت زیادی دارد. میزان مقاومت و دوام این نرده‌های فلزی را بالا می‌برد. در راه‌پله‌ها و تراس می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. عواملی مثل فشار، آتش‌سوزی، خراشیدگی یا لکه، به دلیل استفاده از فلزات در ساخت آن‌ها، تأثیرات بسیارکمی بر روی نرده‌های فرفورژه دارد. رنگ‌‌آمیزی باعث افزایش میزان مقاومت نرده‌ها و زیبایی ظاهری آن خواهد شد.

البته اگر رنگ‌‌آمیزی این نرده‌ها به‌درستی صورت نگیرد، می‌تواند سبب زنگ‌زدگی و پوسیدگی قسمت‌های مختلفی از فلزات که در تماس با رطوبت هستند، شود. همچنین اهمیت رنگ‌‌آمیزی نرده فلزی برای آن است که ترکیب رنگ این نرده‌ها با دکوراسیون سایر قسمت‌های منزل، باعث تغییرات زیاد در ظاهر و زیبایی منزل شما خواهد شد. به همین دلیل بهتر است رنگ مورداستفاده در نقاشی نرده راه‌پله فرفورژه در تناسب با قسمت‌های دیگر منزل انتخاب شود.

home1 2

ابزار لازم برای انجام رنگ‌آمیزی

برای اجرای رنگ‌آمیزی نرده راه پله فرفروژه ابتدا باید یک سری از لوازم موردنیاز تهیه شود تا در هنگام رنگ‌‌آمیزی‌ مشکلی پیش نیاید و در ادامه کار رنگ‌‌آمیزی وقفه نیفتد. لوازم موردنیاز رنگ‌‌آمیزی این نرده ها شامل موارد زیر است:

سنباده
غلطک رنگ
پارچه
مقوا
پرایمر
رنگ
قلم‌موی مخصوص رنگ‌آمیزی
نردبان

مراحل انجام رنگ‌آمیزی نرده راه پله فرفورژه

برای نقاشی نرده راه پله فرفورژه یک سری مراحل خاص انجام می‌شود، که در ادامه هر یک را نام‌برده و درباره آن توضیح خواهیم داد. این فرآیند در‌نتیجه کار رنگ‌آمیزی نرده‌ها اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل باید به‌صورت دقیق اجرا شود.

۱. آماده‌ سازی نرده
هنگام انجام رنگ‌آمیزی ابتدا باید تمام قسمت‌های نرده از هرگونه زنگ‌زدگی یا مواد دیگر پاک‌سازی شود. وجود زنگ‌زدگی می‌تواند ‌مانع از زیبایی رنگ یا جذب پرایمر بر روی فلز شود. پاک‌سازی نرده توسط یک برس سیمی و سمباده انجام می‌شود. سمباده می‌تواند تمام زنگ‌زدگی‌های نرده را از بین ببرد و پس‌ازآن با استفاده از یک پارچه می‌توان تمام زنگ‌زدگی‌ها را از روی فلز پاک کرد.

IMG 20230115 WA0014

 

۲. شستشوی نرده
بعد از انجام پاکسازی تمام زنگ زدگی‌های موجود بر روی نرده، همه قسمت‌های آن را با آب بشویید تا مواد اضافی به طور کامل پاک شود.

۳. پوشش سطح نرده با ضد‌زنگ
با استفاده از قلم‌موی مخصوص یا رول باید تمام قسمت‌های نرده با ضدزنگ رنگ‌آمیزی شود. ضد‌زنگ یا پرایمر به‌صورت اسپری نیز وجود دارد و برای افزایش سرعت کار می‌توان از آن نیز استفاده کرد. به‌منظور افزایش کیفیت کار رنگ‌آمیزی نرده راه پله فرفروژه بهتر است بعد از اجرای ضد‌زنگ ۲۴ ساعت صبر کنید تا کاملاً خشک شود و مجدداً سطح را پرایمر بکشید. استفاده از ضد‌زنگ مانع از زنگ‌زدگی فلز نرده پس از انجام رنگ‌‌آمیزی خواهد شد.

۴. رنگ مناسب برای رنگ ‌آمیزی نرده راه‌پله
برای نقاشی نرده راه پله فرفورژه باید دقت کنید تا رنگ مناسبی تهیه کنید. برای انتخاب رنگ نرده راه‌پله و بازسازی راه پله بهتر است به سبک، دکوراسیون و لوازم منزلتان توجه کنید و رنگی را انتخاب کنید که با آن‌ها تناسب داشته باشد. بهتر است رنگ‌تان به‌گونه‌ای باشد که لکه‌ها به چشم نیایند. میزان متراژ منزل و ارتفاع دیوار‌ها در انتخاب رنگ می‌تواند تاثیر‌گذار باشد.

انتخاب رنگ روشن در فضایی با ارتفاع کوتاه می‌تواند آن را بزرگ‌تر نشان دهد. اگر به دنبال رنگ‌آمیزی نرده‌های راه‌پله فرفورژه در بیرون از محیط منزل هستید، بهتر است رنگ آن در تضاد با دیوار‌ها و پله‌ها باشد. این تضاد رنگ باعث زیباتر شدن جلوه راه‌پله و امکان دیدن آن در تاریکی نیز می‌شود.

 

18 % تخفیف
تخفیف های ویژه امروز
850,000 تومان
20 % تخفیف
تخفیف های ویژه امروز
تخفیف های ویژه امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در هنر فرفورژه هیچ محدودیتی وجود ندارد

×

چطور میتوانم به شما کمک کنم ؟

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟