۵ راهکار برای محافظت در برابر زنگ زدگی درب های فلزی

محافظت در برابر زنگ زدگی:

اگر لولاهای درب فلزی دچار زنگ زدگی شود؛ بی ‌شک، باز و بسته شدن این درب ها با سر و صدای زیاد مواجه خواهد شد و به مرور زمان نیاز پیدا خواهید کرد لولای درب را به طور کامل تعویض کنید!

راهکارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند از درب های فلزی ساختمان خود در مقابل زنگ زدگی محافظت کنید.

محافظت در برابر زنگ زدگی

راهکار هایی برای محافظت از زنگ زدگی درب های فلزی

۱- یک لایه محافظ از رنگ یا اسپری محافظت کننده از سطح فلزی، برای پوشش دهی درب ‌های ساختمان خریداری کنید. اگر در آب هوای بسیار مرطوب زندگی میکنید روی درب های فلزی خود یک لایه محافظ بزنید.

اگرچه در مراحل تولید درب فلزی ساختمانی از رنگ‌های مقاوم به زنگ زدگی و شرایط مرطوب استفاده می‌شود اما باید نکات نگهداری از درب فلزی را رعایت کرد. اگر پوشش محافظ را بر روی درب اِعمال کنید از ورود رطوبت و اکسیژن به بافت فلز جلوگیری کرده و در نهایت، زنگ‌ زدگی، متوقف می شود.

۲- یکی دیگر از راهکارهای محافظت از زنگ زدگی برای درب فلزی این است که سطح فلز را با موم یا واکس بپوشانید. یک لایه نازک از یک واکس، فرایند زنگ زدگی را متوقف می کند. واکس و موم، ماهیت غیر قطبی و روغنی دارند بنابراین از نفوذ رطوبت به سطح درب فلزی جلوگیری می کنند.

 

۳- شاید تعجب کنید اگر بگوییم وجود گرد و غبار و ذرات معلق هوا بر روی درب های فلزی می تواند فرایند زنگ زدگی درب را تشدید کند!

بنابراین به عنوان سومین راهکار برای محافظت از این درب ها این است که گرد و غبار و آلاینده ها را به طور مستمر از درب ها پاک کنید. تمیز کردن سطح درب ها به واسطه یک پارچه خشک بدون پرز و اندکی محلول شوینده امکان پذیر است.

در این حالت سعی کنید تمام قسمت های درب فلزی را تمیز کنید.

۴-اگر کوچکترین آثار زنگ زدگی در هر یک از قسمت ها وجود دارد در کوتاه ترین فرصت آن را برطرف کنید. محلول های شوینده صنعتی که ماهیت اسیدی دارند و عوامل ساینده مکانیکی، هر دو برای برطرف کردن آثار زنگ زدگی روی درب ها به کار می روند.

۵- یک راهکار خانگی و ساده برای از بین بردن آثار زنگ زدگی روی درب ها وجود دارد.

برای این کار، مقداری نوشابه را با اندکی جوش شیرین مخلوط کنید و با یک حوله یا دستمال تمیز بر روی آثار زنگ زدگی بکشید. پس از پایان کار حتماً آن را تمیز کنید که از اثرات جانبی محافظت شود.

سخن پایانی

توجه داشته باشید که درب های فلزی خود را برای داشتن قیمت و کیفیت مناسب از مراکز معتبر تهیه کنید.

فرایند زنگ زدگی بسیار کند انجام می‌گیرد و در طولانی مدت، کوچکترین آثار را بر جای می گذارد. بنابراین شاید در طول یک یا سه سال نتوانید زنگ زدگی بر روی درب ها را تشخیص دهید.

18 % تخفیف
تخفیف های ویژه امروز
850,000 تومان
20 % تخفیف
تخفیف های ویژه امروز
تخفیف های ویژه امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در هنر فرفورژه هیچ محدودیتی وجود ندارد

×

چطور میتوانم به شما کمک کنم ؟

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟