۱-حفاظ نیزار ( نی زار)

حفاظ نیزار

در این نوشته اطلاعات کامل و جامعی راجع به محفاظ نی زار در اختیار دوستان قرار میگیرد بصورتی که بعد از مطالعه این مطلب با کلیه فاکتور های کیفیتی این نوع نرده و موارد مربوط به قیمت آن آگاهی کاملی بدست خواهید آورد. مطالبی که در این نوشته میخوانید عبارتند از :

  • حفاظ نیزار چیست؟
  • مراحل ساخت و چگونگی تولید نرده نیزار
  • اندازه های استاندارد نرده نیزار
  • فاکتورهایی کیفیتی نرده نیزار
  • مزایا و معایب این نوع نرده
  • روش نصب روی دیوار
  • و مطالب کاربردی دیگر

حفاظ نیزار  یکی از انواع نرده آهنی روی دیوار و از سری نسل جدید حفاظ روی دیوار است.این نوع نرده علاوه بر ظاهر زیبا حفاظ جان و مال ساکنین ساختمان نیز میباشد. نرده های سنتی و کلاسیک بعلت اینکه شکل واحدی داشته و زیبایی خاصی نداشتند , از نظر امنیتی نیز دارای ضعف های بودند لذا تولید کننده گان نرده شروع به تولید مدل های جدید حفاظ روی دیوار نمودند که نرده نیزار از جمله آنهاست.

حفاظ نی زار یک نرده بسیار لوکس و زیبا میباشد و از پرفروش ترین مدلهای امسال ما است که بعلت خاص بودن و همخوانی با نماهای کلاسیک و مدرن در ساختمان مورد توجه معماران و آرشیتکت ها قرار گرفته است.

نرده نیزار با الهام گرفتن از طبیعت و نیزار های زیبا طراحی و تولید شده است این نرده  از میلگرد ساده با قطر ۱۰ و ۱۲ میلیمتر تولید میشود و دارای شاخه هایی با نوک تیز و برنده است که همگی مستقیما و بصورت مستقل از یکدیگر بر روی شاسی جوشکاری شده اند  .

مراحل تولید حفاظ نیزار

میلگرد ساده با سایز ۱۲ و یا ۱۰ میلیمتر پس از خریداری  به محل کارخانه حمل میشود . شاخههای میلگرد ابتدا در اندازه ای مختلف و طبق سفارش برشکار میشود . برشکار ی قطعات باید به وسیله گیوتین و بصورت اریب و مورب باشند تا نوک قطعات تیز و برنده شود . بعد از  برشکاری قطعات با دستگاه پرس و در قالب های و شکلهای خاص خمکاری شده و در اختیار جوشکار ها قرار میگیرند .

جوشکار ها قطعات میلگرد برش خورده و خم کاری شده را روی شاسی جوشکاری میکنند. شاسی حفاظ بر اساس سفارش مشتری میتواند از پروفیل یا تسمه و یا سپری باشد و همچنین میلگرد آن نیز میتواند ضخامت ۱۰ و یا ۱۲ میلیمتر یاشد که هر یک مزایا و معایبی دارد و در ادامه آنها را مطرح میکنیم .

مدل نیزار در چه ابعاد و اندازه ای ساخته میشود ؟

کلیه حفاظها و نرده های ساختمان بر اساس نیاز مشتری در هر اندازه ای قابل ساخت میباشد اما بر اساس تجربه چندین ساله ما در این زمینه برای هر یک از مدلهای نرده و محافظ روی دیوار اندازه خاص در نظر گرفته شده و به خریداران پیشنهاد میشود . البته بهتر است برای انتخاب بهترین اندازه از ساختمان بازید و مشاوره صورت بگیرد زیرا ارتفاع و عرض دیوار ها همچنین همجواری ها و شکل دیوار در تعیین انداره حفاظ بسیار مهم میباشد.

اندازه معمول در حفاظ نی زار ارتفاع ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر میباشد و بهترین حالت آن ارتفاع ۱۲۰ سانتیمتر است

ضخامت میلگردها هم ۱۰ یا ۱۲ میلیمتر است که  قطر ۱۲ میلیمتر برای ارتفاع ۱۰۰ و ۱۲۰ در نظر گرفته میشود

مدل نیزار در طول های یک  متری تولید میشود و در مواردی هم بنا به نیاز مشتری قابل تغییر میباشد

شاسی کار که شاخ های نیزار روی آن قرار میگیرند میتواند از پروفیل ۲۰*۴۰ یا ۴۰*۶۰ یا ۴۰*۸۰ و تسمه و یا سپری باشد و بنا به قطر میگردها  و ارتفاع حفاظ شاسی خاصی مورد استفاده قرار میگیرد

مثلا برای نیزار با میلگرد قطر ۱۰ میل و ترتفاع ۸۰ سانتیمتر شاسی سبکی مثل پروفیل ۴۰*۲۰ استفاده میشود و برای نیزار با میلگرد قطر ۱۲ میل و ارتفاع ۱۲۰ سانتیمتر سپری ۴ استفاده میشود . بصورت کلی شاسی پروقیل بعلت ضخامت کم و نازکی ورق آن توصیه نمیشود زیرا به مرور زمان دچار پوسیدگی میشود و تسمه ای نازک هم تاب بر میدارند و بهترین حالت برای شاسی نیزار استفاده از سپری میباشد و بسیار مستحکم بوده و دچار پوسیدگی هم نمیشود.

مزایا و معایب حفاظ نیزار :

مدلهای مختلف حفاظ شاخ گوزنی داری شاخه های اصلی هستند که شاخه های فرعی به آنها جوشکاری شده اند و شاخک ها و اتصالات زیادی نیز به شاخه های فرعی جوشکاری شده اند . همین نقاط جوشکاری زیاد اگر با دقت انجام نشود و یا یکطرف جوش باشد, بعلت احتمال شکستگی از نقاط جوش, از نقاط ضعف حفاظ ها قلمداد میشود . علاوه بر آن اگر از الکترود معمولی روکشدار استفاده شود باید گل جوش از تک تک این نقاط تمیزشود در غیر اینصورت باعث جلوگیری از چسبیدن رنگ به سطح کار شده و به مرور زمان باعث زنگ زدگی و پوسیدگی میشود

در نرده نیزار تمام شاخه ها ی اصلی و فرعی مستقیما به شاسی جوشکاری شده و در بالا از چند نقطه به هم جوش میشوند, به همین علت نقاط جوشکاری بسیار کم شده و عملا از پیشآمد مشکاتی که در بالا گفته شد جلوگیری میشود. با استفاده از دستگاه جوش CO2 که جوشکاری تحت گاز بوده و بجای الکترود روکشدار از سیم جوش استقاده میشود , عملا گل جوش حذف شده و درصد پیشامد مشکلات فوق بسیار کم شده است.

روش نصب نرده و حفاظ نیزار روی دیوار :

حفاظ نیزار در طول های یک متری تولید میشود بنابراین در زمان دیوار کشی باید پلیت هایی با آکس یک متر کار گذاشته شوند . فاصله صفحاتی که بعنوان پایه روی دیوار نصب میشود باید مرکز به مرکز یک متر یا کمتر باشد.

اگر از قبل و زمان دیوار کشی روی دیوار ها پلیت نصب نشده باید روی دیوار با دریل هیلتی و مته قطر ۱۰ یا ۱۲ میل  سوراخ هایی با اندازه حدود ۱۵ سانتیمتر و بصورت مورب در دیوار ایجاد نمود و میلگردهایی به اندازه تقریبا ۲۰ سانتیمتر داخل آن سوراخها قرار دهیم و با چکش محکم نماییم . پیم ها باید بصورتی باشندکه در دوطرف  شاسی حفاظ قرار بگیرند. سپس حفاظ بین
پین ها قرار گرفته و با دقت جوشکاری میشوند . پس از پایان نصب محل های جوشکاری لکه گیری رنگ میشوند.

 

18 % تخفیف
تخفیف های ویژه امروز
850,000 تومان
20 % تخفیف
تخفیف های ویژه امروز
تخفیف های ویژه امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در هنر فرفورژه هیچ محدودیتی وجود ندارد

×

چطور میتوانم به شما کمک کنم ؟

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟