آشنایی با انواع حفاظ دیوار

آشنایی با انواع حفاظ دیوار

حفاظ روی دیوار چیست؟

داشتن امنیت و آرامش اولین و مهم‌ترین عاملی است که همه ما انسان‌ها در زندگی به دنبال آن هستیم. امروزه استفاده از حفاظ روی دیوار برای آرامش خیال و امنیت خاطر در اکثر ساختمان‌ها مخصوصاً ساختمان‌هایی که دیوار کوتاهی دارند و یا در مناطق پر خطر قرار دارند، یک ضرورت محسوب می‌شود. این حفاظ‌ها از جان و مال شما در برابر حیوانات و سارقین و افراد سودجو به داخل خانه محافظت می‌کند. همان‌طور که می‌دانید استفاده از  دوربین‌های امنیتی در بسیاری از موارد با از کار انداختن سیستم و یا خراب شدن دستگاه مشکلاتی ایجاد می‌کند، اما زمانی که از انواع حفاظ دیوار در ساختمان‌های خود استفاده می‌کنید، می‌دانید که تا چندین سال این میله‌های تیز و مقاوم می‌توانند از ساختمان شما محافظت کنند و حتی در صورت نبود شما در خانه از اموال شما حفاظت نمایند.

 

DSC 0016

علاوه بر ساختمان‌های مسکونی از انواع حفاظ دیوار برای امنیت بیشتر دیوار باغ‌ها، کارخانه‌ها، زندان‌ها و بسیاری از مکان‌های دیگر استفاده می‌شوند که در شکل‌ها، اندازه‌ها و انواع متفاوتی تولید می‌شوند و مقاومت بالایی در برابر آسیب دارند.

DSC 0074

مهم‌ترین ویژگی‌های انواع حفاظ روی دیوار

انواع حفاظ روی دیوار از جنبه‌های متفاوتی با هم تفاوت دارند که در ادامه می‌توانید با برخی از آن‌ها آشنا شوید.

جنس انواع حفاظ دیوار:

انواع حفاظ روی دیوار از لحاظ جنس تفاوت‌های زیادی با هم دارند که این موضوع روی استحکام و میزان مقاومت حفاظ تأثیر می‌گذارد.

ارتفاع نرده حفاظ دیوار:

حفاظ‌ها معمولاً با ارتفاع متفاوتی از یک تا یک و نیم متر بر روی دیوار قرار می‌گیرند و بسته به ارتفاع دیوار و شرایطی که دارید باید ارتفاع دلخواه خود را برای ساختمان انتخاب کنید. از طرفی فراموش نکنید که هر چقدر ارتفاع حفاظ دیوار ساختمان بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.

تراکم حفاظ دیوار ساختمان:

مقدار میله‌هایی که برای انواع حفاظ دیوار به کار برده می‌شود، تراکم آن را نشان می‌دهد. هر چقدر تراکم حفاظ دیوار ساختمان بیشتر باشد، هزینه ساخت آن بیشتر می‌شود و از طرفی مقدار محافظت و امنیت ساختمان نیز بالاتر می‌رود.

DSC 0096

انواع حفاظ دیوار

انواع حفاظ روی دیوار به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند:

حفاظ شاخ گوزنی

شاید برایتان جالب باشد تا در ابتدا کمی با تاریخچه حفاظ شاخ گوزنی آشنا شوید. سال‌ها پیش در کشور روسیه از شاخ گوزن برای اولین بار به منظور محافظت از خانه‌ها استفاده شد. در بسیاری از مناطق ایران نیز برای جلوگیری از ورود حیوانات وحشی و افراد به داخل مزارع از شاخه شکسته درختان استفاده می‌شد که چیدمان این شاخ و برگ‌ها درست شبیه به شاخ گوزن و با الهام از آن ساخته می‌شد. سال‌ها گذشت و با پیشرفت تکنولوژی دنیا برای محافظت از ساختمان‌ها و محل سکونت خود راهکار بهتری پیدا کرد.رفته رفته برای محافظت میلگردهایی نوک تیز طراحی شد که در همه جهات تیز بودند و از ورود هر موجود وحشی و مزاحمی به داخل مزارع و ساختمان‌ها جلوگیری می‌کرد. طرح موجود در این میله گرد‌ها هم از شاخ‌های گوزن و سایر حیوانات الهام گرفته شد و هنوز هم از حفاظ شاخ گوزنی به عنوان یکی از مؤثرترین انواع حفاظ روی دیوار استفاده می‌شود. امروزه از این نوع نرده حفاظ دیوار بیشتر بر روی دیوارهای ساختمان استفاده می‌شود. تعداد شاخه، عرض و ارتفاع حفاظ و همچنین کیفیت و جنس نرده‌ها نقش مهمی در میزان هزینه‌های حفاظ شاخ گوزنی دارند. امنیت این نوع نرده حفاظ دیوار بسیار بالا است و عبور از آن تقریباً غیرممکن است.از مهم‌ترین مزایای استفاده از حفاظ شاخ گوزنی این است که تراکم نرده در آن بسیار زیاد است و همین موضوع امنیت آن را بیشتر می‌کند. معمولاً برای ساخت این نوع حفاظ روی دیوار از فولاد مقاوم و نوک‌تیز استفاده می‌شود و معمولاً قیمت آن به نوع مواد و کیفیت محصول بستگی دارد. از حفاظ شاخ گوزنی بیشتر برای آپارتمان‌های مسکونی، اداره‌ها، ویلا و باغ‌های شخصی استفاده می‌شود.

نرده حفاظ دیوار سرنیزه‌ای

یکی از انواع حفاظ دیوار که ظاهر ساده‌ای دارد و سال‌ها است که به عنوان حفاظ در ساختمان‌ها مختلف به کار برده می‌شود و از پرفروش‌ترین نوع حفاظ شناخته می‌شود، نرده حفاظ سرنیزه‌ای است. ارتفاع این نوع نرده حفاظ دیوار معمولاً ۱۰۰، ۱۲۰ و ۱۵۰ سانتی‌متر است و کاربری‌های گسترده‌ای دارد. طراحی حفاظ سرنیزه‌ای ساده است و در مدل‌ها یک طرفه، دو طرفه و سه طرفه ساخته می‌شود.

DSC 0063bbb

حفاظ روی دیوار لیلیوم

این نوع حفاظ، یکی از زیباترین انواع حفاظ دیوار است که امنیت فوق‌العاده بالایی دارد و ظاهر آن شبیه به گل لیلیوم ساخته می‌شود و معمولاً به صورت دو رنگ، رنگ‌آمیزی می‌شود. در این نوع حفاظ میله‌های تیز در همه جهات و از پایین به بالا پخش شده‌اند. ارتفاع این نوع نرده حفاظ دیوار قابل تعیین است و در هر ارتفاعی قابل سفارش است. قیمت این حفاظ روی دیوار معمولاً بالا است و امنیت خوبی دارد و از آن هم به صورت رنگی و هم ساده استفاده می‌شود.

حفاظ نرده فرفورژه

از حفاظ فرفورژه نه تنها به عنوان حفاظ روی دیوار ساختمان بلکه در راه‌پله و حفاظ پنجره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنوعی که این نوع نرده‌ها در طرح‌ها دارند، موجب می‌شود تا کارایی بیشتری داشته باشند. از طرفی از آنجا که نرده فرفورژه استحکام و مقاومت بالایی دارد به همین دلیل قیمت آن به نسبت کمی بالا است و از طرفی امنیت زیادی دارد. بهتر است برای حفظ ظاهر زیبای این نوع نرده‌ها هر ۳ یا ۴ سال یک بار اقدام به رنگ‌آمیزی آن نمایید. از مهم‌ترین مزایای این نرده حفاظ دیوار می‌توان به استحکام و امنیت بالای آن اشاره کرد. از طرفی باید بدانید که قیمت این نوع نرده‌ها معمولاً کمی بالا است.

photo DB B2 DB B0 DB B1 DB B8 DB B0 DB B4 DB B1 f14bbcc49c2b5b069de15647861ffee2

حفاظ نیزار

نوعی حفاظ با امینت بالا و بسیار زیبا است که استحکام بالایی دارد و ظاهری شبیه به نیزارها دارد که شاخه‌های آن در اندازه‌ها مختلف و به جهات متفاوت قرار گرفته‌اند. مهم‌ترین مزیت‌های حفاظ نیزار امنیت و استحکام بالا در کنار نصب سریع و ساده آن است. نوع طراحی حفاظ نیزار به گونه‌ای است که به جوشکاری کمتری نیاز دارد و تنها شاخه‌های اصلی به هم و همه بر روی شاسی نصب می‌شوند و به همین منظور هم استحکام بالاتری نسبت به مدل‌هایی با جوشکاری زیاد دارد.

حفاظ بوته ای

یکی از شبیه‌ترین انواع حفاظ دیوار به حفاظ شاخ گوزنی، حفاظ بوته ای است. ساخت این نوع نرده‌ها معمولاً در ارتفاع مختلف انجام می‌شود و به دلیل شاخه‌های کوچک و بزرگی که در جهات و اندازه‌ها مختلف در این نوع حفاظ وجود دارد، امنیت بی‌نظیری را برای ساختمان‌ها رقم می‌زنند. برای ساخت حفاظ بوته ای از تعداد زیادی میله‌گرد ۱۰ استفاده می‌شود که به هم جوش خورده‌اند. معمولاً حفاظ‌ بوته ای از ارتفاع ۷۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر تولید می‌شود و در حفاظ بوته ای از دو نوع جوش الکترود و CO2 استفاده می‌شود و این موضوع مستقیماً روی قیمت حفاظ بوته ای تأثیر دارد. به طور کلی قیمت حفاظ بوته ای نسبت به سایر انواع حفاظ دیوار مقرون به‌صرفه‌تر است و دوام و مقاومت بالایی هم در برابر زنگ‌زدگی و آسیب دارد.از حفاظ بوته ای برای دیوار منازل، شرکت، باغ، کارخانه و بسیاری از مکان‌های دیگر استفاده می‌شود و از آنجایی که به صورت پیش‌ساخته هستند، نصب آن‌ها در محل بسیار سریع و آسان انجام می‌شود. از طرفی معمولاً در پایگاه‌های نظامی، فرودگاه‌ها و زندان‌ها نیز از حفاظ بوته ای استفاده می‌شود. قیمت حفاظ بوته ای با توجه به میزان امنیتی که ایجاد می‌کند پایین است و این موضوع موجب شده تا از این نوع حفاظ برای محافظت از مکان‌های مختلف استفاده شود و به همین دلیل این حفاظ‌ها جز پرطرفدارترین انواع حفاظ دیوار محسوب می‌شوند. در این نوع حفاظ معمولاً ۴ ردیف اصلی و ۳ ردیف فرعی وجود دارد و ایمنی بی‌نظیری دارد.

 

 

18 % تخفیف
تخفیف های ویژه امروز
850,000 تومان
20 % تخفیف
تخفیف های ویژه امروز
تخفیف های ویژه امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در هنر فرفورژه هیچ محدودیتی وجود ندارد

×

چطور میتوانم به شما کمک کنم ؟

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟